صندوق حمایت از پژوهشگران از 10 پروژه در 6 حوزه حمایت می نماید

به گزارش ساعت اینترنت، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از 10 طرح پژوهشی محققان پیرو عضویتش در موسسه بین المللی تحلیل سامانه های کاربردی حمایت می نماید.

صندوق حمایت از پژوهشگران از 10 پروژه در 6 حوزه حمایت می نماید

این اقدام با هدف ارتقا پژوهش های مرتبط با موضوعات فعالیت یاسا و افزایش مشارکت پژوهشگران ایرانی در فعالیت های این موسسه انجام می گردد.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در قالب این فراخوان از 10 طرح پژوهشی تا سقف 5 میلیارد ریال حمایت می نماید. انرژی، تغییرات اقلیم، منابع آب و امنیت غذایی، آلودگی هوا و محیط زیست، مدل سازی و تحلیل سیستم ها حوزه های اولویت در این فراخوان است.

یاسا موسسه ای پژوهشی و مستقل است که 24 کشور از سراسر دنیا در آن عضویت دارند. این موسسه در مورد مسائلی پژوهش می نماید که کلان تر و پیچیده تر از آن است که به وسیله یک کشور یا یک حوزه علمی قابل حل باشند. هدف از انجام پژوهش های یاسا رسیدن به سیاستگذاری مبتنی بر شواهد در مورد این گونه مسایل پیچیده و کلان است.

فعالیت های علمی یاسا در چارچوب 7 گروه پژوهشی انجام می گردد که هر یک بر اولویتی خاص تمرکز دارند و به وسیله تیمی از دانشمندان برتر کشورهای عضو راهنمایی می گردد. در طول پنجاه سال گذشته، این گروه ها علاوه بر انجام پژوهش های پیشرو؛ با هدف رویارویی با چالش های دنیای، منطقه ای و ملی؛ اقدام به ایجاد پایگاه های داده، مدل ها و ابزارهای پژوهشی نموده اند که در دسترس پژوهشگران کشورهای عضو قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صندوق حمایت از پژوهشگران از 10 پروژه در 6 حوزه حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق حمایت از پژوهشگران از 10 پروژه در 6 حوزه حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید