برای پیشرفت تئاتر، مسئولان باید همدل و هم گام هنرمندان شوند

به گزارش ساعت اینترنت، خبرنگاران: علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت تئاتر، گفت: تئاتر کاری فرهنگی است و با روح و روان جامعه در ارتباط است، برای پیشرفت تئاتر تنها به ساختمان و ابزار کار نیاز نیست و باید مسئولان همدل و هم گام هنرمندان شوند.

برای پیشرفت تئاتر، مسئولان باید همدل و هم گام هنرمندان شوند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ساعت اینترنت، عصر روز گذشته 14 اردیبهشت 92 جشن شب بازیگر انجمن بازیگران خانه تئاتر با روشن کردن شمع توسط جمشید مشایخی و شهلا ریاحی شروع شد و در ادامه رویا تیموریان به قرائت پیغام روز جهانی تئاتر از درایو فو؛ نمایشنامه نویس و کارگردان ایتالیایی پرداخت. افشین هاشمی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در دو بخش پرده خوانی کرد و سعید تهرانی نیز نمایش پرفورمنس بادی درامینگ را روی صحنه برد.

گزارش تکمیلی از مراسم دهمین شب بازیگر

اجرای این مراسم را رسول نجفیان برعهده داشت که در شروع دهمین شب بازیگر، به یاد همه هنرمندان تخت حوضی قطعه شعری از خود را خواند و پس از او بهرام شاه محمدلو، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما بیانیه هیأت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر را با نکته بندی خاصی که همگی به نوعی مطالبه هنرمندان از مسئولان بود قرائت کرد.

در ادامه مراسم از چهار هنرمند پیشکسوت در ادامه این مراسم از هنرمندان پیشکسوت تئاتر کشور ژاله علو، اسماعیل شنگله، سلیمه رنگزن از استان خوزستان و منصور حمیدی از شهر تبریز تجلیل شد، که از این میان ژاله علو به دلیل آلودگی هوا نتوانسته بود در جمع حضور پیدا کند. کاظم هژیرآزاد و علی نصیریان از سلیمه رنگزن هنرمند پیشکسوت خوزستانی و منصور حمیدی هنرمند تبریزی تجلیل کردند که رنگزن پس از دریافت جایزه گفت: هیچ کس تا پیش از این من را نمی دید اما خوشحالم که امروز دیده شدم. من با عروس آتش متولد شدم و حالا پس 42 سال که وارد تئاتر شده ام خوشحالم که این ورود برایم فرجام خوشی داشته است.

علی نصیریان پس از صحبت های رنگزن، ضمن تشکر از کسانی که برای تئاتر بی هیچ چشم داشتی کوشش می نمایند، گفت: از جوانان خواستارم که در کنار کوشش خود با عشق و علاقه به کار خود ادامه دهند. با توجه به شرایط سخت مادی در تئاتر، همه کسانی که به نوعی از این طریق امرار معاش می نمایند، به کوشش مستمر دعوت می کنم.

هنرمند پیکسوت تئاتر و سینما، توضیح داد: دستمزد به موقع بازیگر حق مسلم اوست و در کنار حمایت مادی از مسئولین حمایت معنوی را نیز خواستارم؛ تئاتر کاری فرهنگی است و با روح و روان جامعه در ارتباط است و اگر حمایت مادی و معنوی در کار نباشد، القا حس معنوی به مخاطب سخت می گردد.برای پیشرفت تئاتر تنها به ساختمان و ابزار کار نیاز نیست و باید مسئولان همدل و هم گام هنرمندان شوند.

داوود رشیدی، علی نصیریان و کاظم هژیرآزاد از اسماعیل شنگله تجلیل کردند و وی پس از دریافت هدیه خود،گفت: تئاتر امروز ما از تئاتر لاله زار شکل گرفت، اما می شنوم که با لحن بدی از تئاتر لاله زار نام می برند. سعدی افشار بعد از تعطیلی تئاتر نصر پیروز شد به همراه گروهش به فرانسه برود. در آنجا پس از اجرای نمایش، پیتر بروک دستان سعدی را بوسید. تعطیلی تئاتر نصر یک اشتباه و جفای عظیم در حق هنرمندان آن جا بود.

بخش پایانی و اصلی مراسم که اعلام برگزیدگان بازیگری است با قرائت بیانیه هیأت داوران توسط هوشمند هنرکار شروع شد و سپس اسماعیل خلج، مسعود رایگان، بهزاد فراهانی، علی بی غم و رویا تیموریان جوایز را به برگزیدگان اهدا کردند.

منبع: تسنیم

به "برای پیشرفت تئاتر، مسئولان باید همدل و هم گام هنرمندان شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پیشرفت تئاتر، مسئولان باید همدل و هم گام هنرمندان شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید