با این 5 تابلو نقاشی شاهکار جهان آشنا شوید

به گزارش ساعت اینترنت، هنر در انواع شکل ها و مقدار ها به مخاطبان ارائه شده است. هنرمندان در طول تاریخ آثار هنری بلند بالا یا طراحی های ریز خلق نموده اند. در این بین بعضی از تابلو های نقاشی که در ابعاد بزرگ خلق شده اند در زمره مشهورترین آثار هنری دنیا قرار می گیرند.

با این 5 تابلو نقاشی شاهکار جهان آشنا شوید

به گزارش ایسنا، هنرمندان چیره دست و نامدار تاریخ در بعضی موارد بوم های نقاشی بزرگ را برای جان بخشیدن به ایده هایی که در فکر می پروراندند، انتخاب کردند.

شماری از آثار هنری مشهوری که سال ها علاقه مندان به هنر را مجذوب نموده است در ابعادی بسیار بزرگتر از آنچه که برای یک تابلونقاشی معمول در نظر گرفته می گردد، خلق شده اند.

در ادامه با پنج مورد از شاهکار هایی آشنا می شوید که در ابعاد بزرگ خلق شده اند:

گشت شبانه اثر رامبرانت

احتمالا بار ها نام این نقاشی را در لیست مشهورترین تابلو های نقاشی دنیا دیده اید. رامبرانت به عنوان یکی از برجسته ترین استادان قدیم نقاشی مجموعه آثار متنوعی از خود به جای گذاشته است. با این حال، تابلو نقاشی گشت شبانه همچنان مهم ترین اثر کارنامه هنری او محسوب می گردد.

این اثر که در سال 1642 و در طول عصر طلایی هلند خلق شده است، عزیمت گروهی را به سرپرستی کاپیتان فرنس بانینک (مردی در لباس سیاه و شالی قرمز) و ستوان ویلم ون رویتنبرچ (مردی در لباس زرد و کمربندی سفید) به تصویر کشیده است.

اگر چه این روز ها همه علاقه مندان به هنر این اثر را با نام گشت شبانه می شناسند، اما عنوان رسمی این اثر گروه نظامی بخش دوم تحت فرماندهی کاپیتان فرنس بانیک (Frans Banninck Cocq) است.

رامبرانت این نقاشی را در ابعاد 363 در 437 سانتی متر خلق نموده است.

ندیمه ها اثر دیگو ولاسکز

دیگو ولاسکز نقاش دربار فیلیپ چهارم بود و برای خلق پرتره های گران قیمتی معروفیت دارد که گویای ظاهر و شخصیت سوژه هایش هستند. نقاشی ندیمه ها تحسین شده ترین اثر ولاسکز است.

ندیمه ها در سال 1656 در کاخی واقع در مادرید خلق شد. اغلب اعضای دربار که در این تابلو نقاشی به همراه مارگاریتا و دو ندیمه ملکه به تصویر کشیده شده اند قابل شناسایی هستند.

در این تابلو نقاشی بعلاوه خود ولاسکز درحالی که تابلو نقاشی بزرگی را نقاشی می نماید و دو کوتوله، دیده می گردد. نام زن و مردی که در پشت سر ایستاده اند و بعلاوه نام مردی که در خارج از اتاق بر روی پله ها ایستاده است نیز شناسایی شده است. در آینه نیز صورت فیلیپ چهارم و ماریانا اتریشی یعنی والدین دختربچه ای که در مرکز تابلو دیده می گردد، نقاشی شده است. این دو درحال تماشای اتفاقی بودند که در اتاق می افتاد.

این نقاشی در ابعاد 318 در 276 سانتی متر خلق شده است.

بعدازظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات اثر ژرژ سورا

بعدازظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات به وسیله ژرژ سورا یکی از نقاشان پیشگام سبک نقطه چینی و در سال 1884 خلق شد.

سورا برای خلق این تابلو بزرگ 207.6 در 308 سانتی متری از میلیون ها نقطه رنگ استفاده کرد.

مجموعه تابلو های نقاشی نیلوفر های آبی اثر کلود مونه

کلود مونه نقاش امپرسیونیست از سال 1883 تا 43 سالگی در ژیورنی زندگی کرد. مونه با الهام گرفتن از باغ های زیبایی که داشت مجموعه بزرگی از تابلو های نقاشی با موضوع نیلوفر های آبی خلق کرد.

این مجموعه حدود 250 تابلو نقاشی را شامل می گردد و بزرگترین این تابلو های نقاشی در موزه موزه اورانژری واقع در پاریس نگهداری می شوند. طول این تابلو ها در کنار همدیگر به 91 متر می رسد!

شماره یک 1950 اثر جکسون پولاک

جکسون پولاک نقاش هیجان نمایی انتزاعی تابلو نقاشی شماره یک 1950 را در ابعاد 221 در 299.7 سانتی متر خلق کرد. او این تابلو نقاشی را با استفاده از سبک منحصر به خودش یعنی نقاشی کنشی خلق کرد.

منبع: فرارو

به "با این 5 تابلو نقاشی شاهکار جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 5 تابلو نقاشی شاهکار جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید