افتتاح 22 غرفه گلماند و برگزاری جشنواره محله زیبای من در مرکز به مناسبت عید نوروز

به گزارش ساعت اینترنت، خبرگزاری خبرنگاران-معاون هماهنگی و امور منطقه ها شهرداری تهران از شروع طرح استقبال از بهار از اواسط اسفند و ادامه آن تا خاتمه نوروز 1401 اطلاع داد.

افتتاح 22 غرفه گلماند و برگزاری جشنواره محله زیبای من در مرکز به مناسبت عید نوروز

به گزارش خبرگزاری ساعت اینترنت به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور منطقه ها شهرداری تهران، حسین نظری گفت: برنامه های نوروزی شهرداری تهران با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در شهر و افزایش رضایت و امید شهروندان با ویژه برنامه های استقبال از بهار شروع به کار نموده و تا خاتمه تعطیلات نوروز 1401 ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های استقبال از بهار در دو بخش عمومی و اختصاصی در منطقه ها 22 گانه برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: رنگ آمیزی و آماده سازی جداول سطح منطقه ها، عناصر و المان های شهری، آذین بندی با انواع ریسه های نوری و پارچه ای، شستشو و پاکسازی جداره های شهری، حذف زوائد فیزیکی، اجرای نماسازی تکنیک باتیس، نصب پرچم های اهتزاز تخته، اجرای نقاشی دیواری، نماسازی و زیباسازی مقبره شهدا، نصب المان های نوروزی، سفره هفت سین، تخم مرغ های نوروزی، رنگ آمیزی وسایل بدنسازی، مخازن زباله، آبنماها، آلاچیق ها و مبارزه و کنترل حیوانات موذی در تمامی منطقه ها 22 گانه از اواسط اسفند شروع شده و در حال اجرا است.

معاون هماهنگی و امور منطقه ها شهرداری تهران توضیح داد: در حوزه فضای سبز نیز اجرای فرش گل در حاشیه بزرگراه ها و معابر اصلی، نصب باکس طبقاتی سینره، توسعه جنگلکاری در اراضی پیرامون شهر، احداث مخازن ژئو ممبران، کاشت پیازهای لاله، شب بو، کالانکوآ، اجرای طرح های گل، نشاء، درختچه و توزیع نهال در منطقه ها 22 گانه با همکاری معاونت خدمات شهری از اول هفته درختکاری شروع و تا خاتمه سال 1400 ادامه دارد.

نظری ادامه داد: در این ایام، حضور ننه سرما در بیش از هزار نقطه از منطقه ها 22 گانه و کاروان های شادی در سراسر مرکز را خواهیم داشت. بعلاوه، برگزاری نمایشگاه هایی با هدف معرفی اقوام، خرده فرهنگ ها، آداب و رسوم و صنایع دستی استان ها و اجرای برنامه های موسیقی سنتی نیز بخشی از رویداد لبخند بهار است که با همت معاونت اجتماعی و فرهنگی و منطقه ها 22 گانه شهرداری تهران برگزار می شوند.

وی در تشریح برنامه های فرهنگی و اجتماعی ویژه منطقه ها توضیح داد: در کنار طرح نگهداشت شهر که در تمامی منطقه ها به طور یکسان انجام می گردد، منطقه ها در برنامه های فرهنگی متناسب با شرایط ساکنین منطقه ها، برنامه های ویژه ای در نظر گرفته اند.

معاون هماهنگی و امور منطقه ها شهرداری تهران از برگزاری وبینار، برنامه گردشگری ورزشی به همراه تقدیر از خانواده شهدا، برگزاری تور گردشگری ویژه خانواده معظم شهداء، برگزاری تورهای گردشگری مذهبی، برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه های گردشگری منطقه و سفر ویژه شهروندان و مسابقه خاطره نویسی از سفر، برگزاری سمنو پزان به وسیله زنان سرپرست خانوار و حمایت از فروش محصول، برگزاری مسابقه سفره هفت سین برتر قرن و برگزاری کارناوال نوروزی در بعضی از منطقه ها اطلاع داد.

معاون هماهنگی و امور منطقه ها شهرداری تهران از افتتاح غرفه های گلماند، تبلیغات و آموزش های مربوط به کاهش و تفکیک پسماند در ایام تعطیلات نوروز اطلاع داد و گفت: 22 غرفه گلماند به منظور مبادله پسماند خشک با گیاهان آپارتمانی و با هدف تشویق شهروندان به تفکیک پسماند از مبدا راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افتتاح 22 غرفه گلماند و برگزاری جشنواره محله زیبای من در مرکز به مناسبت عید نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 22 غرفه گلماند و برگزاری جشنواره محله زیبای من در مرکز به مناسبت عید نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید